Neonem zdobiona

Strony

wtorek, 27 października 2015

Klasyczna tarta z truskawkami

Hej kochani ;)
Dzisiejszy post kulinarny :)
Mam dla Was świetny i szybki przepis na klasyczną tartę z truskawkami ;)
Robiłam pierwszy raz i muszę powiedzieć, że wyszła przepyszna ;D
Do tego nie trzeba mieć specjalnych umiejętności,
z pewnością wyjdzie każdemu, kto odrobinę się postara :)



Będziemy potrzebować:

Ciasto:
  • Formę okrągłą o średnicy 24cm
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 100g  zimnego masła
  • 1 jajko
Dodatkowo:
  • Śmietankowy lub waniliowy budyń (ja użyłam waniliowego)
  • Galaretka truskawkowa 
  • Świeże truskawki lub mrożone( u mnie mrożone-oczywiście należy je rozmrozić)

ZACZYNAMY ;)

Przesianą mąkę, cukier puder wsypać do miski miksera.
Dodać pokrojone masło i miksować do wyrobienia ciasta
(aż powstaną okruszki jak na kruszonkę).
Jajko rozkłócić i dodać do kruszonki, dalej miksując do połączenia
się składników ( nie miksując zbyt długo ).
Ciasto można również zagnieść ręcznie ;)
Ciasto uformować w kulę jak na zdjęciu poniżej,
zawinąć w worek, bądź folię i odstawić do lodówki na godzinę.

Piekarnik nastawić na 180 stopni.

Ciasto rozwałkować na placek o średnicy większej o około 2-3 cm 
od dna formy na tartę.
Rozwałkowanym ciastem wykładamy dno i brzegi formy,
przycinając wystające brzegi ciasta.
Spód tarty podziurkować widelcem :)

Tartę przykryć papierem do pieczenia i położyć coś lekkiego na papierze,
aby lekko obciążyć.
Wkładamy do nagrzanego wcześniej piekarnika na 15minut.
Po 15minutach ściągamy papier i obciążenie oraz pieczemy kolejne 5-7min,
aż tarta lekko się przyrumieni.
Należy studzić w formie.

W czasie chłodzenia ciasta przygotować budyń i wystudzić, 
ja galaretkę robię już na samym początku przed robieniem ciasta,
ponieważ potrzebuje ona trochę więcej czasu na studzenie,
kiedy robię budyń, zimną galaretekę wkładam do lodówki,by szybciej stężała :)
Owoce należy pokroić.

Ostudzony budyń wyłożyć na ciasto,
na nim ułożyć świeże owoce i zalać tężejącą galaretką ;)

SMACZNEGO !!

Ps. Mnie wyszła naprawdę dobra, ciekawa jestem komu uda się zrobić, możecie pisać w komentarzach ;)
Na zdjęciach widać również sernik  z brzoskwiniami, który robiłam w tym samym dniu, gościom również smakował, ten drugi przepis w kolejnym poście :)




Ciasto formujemy w kulę

Wkładamy do foli lub woreczka  i do lodówki na godzinę

Rozwałkowane ciasto wykładamy na formę i dziurkujemy widelcem

Tak wygląda upieczona tarta po 20 minutach

Nakładamy wystudzony budyń i owoce


 Zalewamy tężejącą galaretką
Oczywiście trochę nabrudziłam :P


Mmm wygląda pysznie :D


UDAŁO SIĘ  :D  MOŻNA ZAJADAĆ !!!

TARTA Z TRUSKAWKAMI I SERNIK Z BRZOSKWINIAMI :D
PYCHOTKA  <3 



Jak się podoba przepis ? :)) 

3 komentarze:

  1. Super! Jak wrócę do domu to zabieram się za robienie tej pyszności! <3

    Zapraszam do Siebie :D
    http://oliv-an.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbuję ten przepis, mam nadzieję że tak jak napisałaś, wyjdzie każdemu bo ja nie mam zdolności kulinarnych :/
    Zapraszam :*
    http://jesteinna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń